• Mar

Nöropati Nedir?

ACRP Klinik bekleme alanı

NÖROPATİ NEDİR?

Sinirsel ağrı olarak da bilinen Nöropati, sebebi bulunduğunda tedavi edilebilir ve bu şiddetli ağrılarınıza son verilebilir.

Nöropatinin Tedavisi Var mı?

Nöropati ya da nöropatik ağrı olarak bilinen bu sinirsel ağrılar ile başa çıkmanın yolu var mıdır?

Sinirsel ağrının belirtileri ve tedavi yöntemleri nelerdir?

Nöropatik ağrı neden oluşur? Semptomları nelerdir?

Nöropatinin Nedenleri Nelerdir?

Öncelikle birlikte nöropatik ağrıların nedenlerini inceleyelim:

• ACRP Klinik’in de inceleme alanlarından olan nöropati’nin en bilindik sebebi şeker hastalığı yani diyabettir.
  • Diyabet sonucunda gelişen şiddetli sinirsel ağrılardır ve ağrılar çok abartılı hissedilebilir.
  • En yaygın nedeni şeker hastalığı olmakla birlikte , %25’inin de nedeni bilinmemektedir.
  • Orta yaşın üzerindeki bireylerde daha sıklıkla görülmekle birlikte, her yaşta rastlanabilir.
  • Nöropatinin diğer nedenleri ise şunlardır :
  • Vitamin Eksiklikleri (B12, B6, B1 )
  • Kanser tedavisinde kullanılan bazı ağır ilaçlar
  • Zehirlenmeler veya toksinler
  • Viral enfeksiyonlar
  • Kemik veya kan kanseri

Hastaların , ağrılarının kaynağının nöropati olup olmadığını anlayacağı bazı belirtiler mevcuttur.

Nöronlar yardımıyla tüm vücudumuza gerekli sinyallerin gönderildiği sistem sinir sistemimizdir. Sinirler sayesinde vücut acı gibi sinyalleri algılar. Bu sistemde veya sinirlerde bir deformasyon olması durumunda ise vücut fonksiyonları zarar görmeye başlar ve nöropatik ağrılar da bu yolla ortaya çıkar.

Öncelikle bu ağrı durumu en çok ellerde ve ayaklarda görülür. Sinirlerin de çok yoğun biçimde bulunduğu bu bölgelerde şiddetli ağrılar, uyuşma ve karıncalanmalar baş gösterebilir.

Nöropatinin genel belirtilerine bakacak olursak :

Nöropatinin Belirtileri Nelerdir?

• Ellerde ve ayaklarda uyuşmalar/karıncalanmalar
  • Sinirsel iletimin deforme olmasından kaynaklı ellerde titreme, bir şey tutabilme yeteneğinin azalması
  • Bazı bölgelerde yanma hissi
  • Sinirlerde yanma hissi
  •  Abartılı şekilde tasvir edilen şiddetli ağrılar, keskin saplanmalar
  • Dokunmaya karşı artan hassasiyet
  • Isıya ve soğuğa karşı duyarsızlaşma
  • Tat alma, koku alma gibi duyularda artış ya da azalma
  • Cinsel anlamda uyarılamama ya da aşırı uyarılma problemleri

ACRP Klinik ile Nöropatik ağrılarınızdan nasıl kurtulabilirsiniz ve destekleyeci tedavi yöntemleri nelerdir ?

ACRP Klinik, şeker hastalığı kaynaklı temel şikayetlerden biri olan nöropatik ağrılı hastaları da kliniğe kabul etmektedir.

Bunun yanında şekerinizi diyet desteğiyle kontrol altına almak da, şekerden kaynaklı nöropatik ağrılarda etkindir.

Erken fark edilen aşamalarda ağrıların en azından şiddetinin artmasını engelleyebilmek için uygulanabilecek yöntemler şunlardır :

• Ayaklarınıza olduğundan daha fazla yük bindirmeyin, kilonuzu kontrol altında tutun.
  • Mümkün olan her fırsatta dinlenin, ve özellikle ayaklarınızı dinlendiririn
  • Sinir sıkışması gibi durumlarda doktorunuzun önereceği fiziksel aktivitelerle ya da fizik tedavi ile destekleyin.
  • Alkol ve sigara kullanımınızı sonlandırın, özellikle şekere bağlı nöropatik ağrılarda sinirlerin yanı sıra damar tıkanmalarının da önüne geçebilmek adına muhakkak uygulanması gereken bir adımdır.
  • Eğer ilaçlardan, zehirlenmelerden kaynaklı nöropatik ağrılarınız varsa, özellikle kemoterapi tedavisi gören hastalarımız için dışarıdan doktorlarının uygun görmesi halinde amin asit takviyesi, balık yağı takviyesi gibi destekler alınabilir. Bu tedavi yöntemlerinin her biri ARTERIOX tedavisinin yanında destekleyici olarak uygulanabilir.

TEDAVİ için ACRP KLİNİK’ten hemen bir randevu alın.