• Mar

Damar Daralması ve Tedavisi

Damar Daralması, Damar hastalığı vücudumuzda ki atar damarlarda tıkanma, balonlaşma ve daralma ile ortaya çıkan bir sağlık problemidir. Bu problemler özellikle belirli bir yaştan sonra ortaya çıkabilir. Yaş ilerlemesi dışında genetik olabilir. Aynı zamanda sigara, alkol, tansiyon yüksekliği, böbrek yetmezliği, aşırı kilo obezite damar hastalıklarının sebeplerindendir. Vücudumuzun her yerinde bölgeye kan dolayışı ile de dokunun kullanacağı gıda maddeleri ve oksijen taşıyan damar sistemleri vardır. Bu damarların tıkanıklığından dolayı ileri ki safalar da vücudumuzun dengesi bozulur ve kan yoluyla aldığımız gıda maddeleri ve oksijen miktarı azalır. Tıkanıklığın olduğu bölgelerde morarmalar, ağrılar, uyuşmalar gözlenmektedir. Tıkanıklığın olabileceği bölgeler boyun damarları, kalp damarları, bacak damarları, kol damarlarıdır.

Bacak Damar Daralması

Genellikle halk arasında “VİTRİN” hastalığı olarak bilinir. Bacağın baldır kaslarında oluşan bir sertleşme ve ağrı olarak hissedilir. İlerledikçe de morluklar oluşur. Fakat çözümü olan bir hastalıktır. Anjiyo yöntemi ile damar tıkanıklığı açılabilir.

Boyun Damar Daralması

Boyun damarları beynimize ihtiyacı olan kanı temin eder. Bu kanı temin edemediği zaman baş dönmesi, unutkanlık, geçici olarak konuşma ve görme kaybı, gözde kararma gibi bazı sıkıntılar ortaya çıkar

Daha ileri daralmalar da bayılmalar gözlemlenir. En korkutan etkisi ise felçtir. Tedavisi mümkündür. Boyun ultrasonu çekilerek ense ve şah damarının iç yapısı incelenir. Doppler ultrason kişinin canının dahi yanmadan hızlı bir şekilde hastalığının tanısını tespit eder. Stent veya anjiyo ile tedavi mümkündür. Düzensiz ve uzun yapıda daralmalar da ameliyat yöntemi uygulanır. Ameliyat yöntemi kısa süreli ve narkoz kullanılmadan gerçekleştirilir ve hasta kısa sürede normal yaşantısına devam eder.

Kol Damarlarının Daralması: Kol damarlarının daralması veya tıkanması çok sık karşılaşılan bir durum değildir. Kol damarları kalp ile parmaklar arasında tıkanabilir. Kolda sıklaşan ağrılar, sızlamalar, güçsüzlük hissi, uyuşma belirgin belirtileridir. Sigara ve ilerlemiş yaş durumu da sebeplerden biridir.

Tedavisi: Kanın pıhtılaşmasını önleyen ilaçlar, ultrason daralan damarları açacak balon sistemi daha ilerlemiş durumlarda yapay damar yöntemi uygulanır. Kol ağrısının nedeni damar tıkanıklığı olabilir. Bu durumu hafife almamak gerekir. Sağlıklı beslenmek, sigara içmemek, spor yapmak, kilomuza dikkat etmek damar tıkanıklığı ve damar daralmasını önler.

Tedavi için hemen ACRP Klinik’ten Randevu Alın.

KAYNAK: https://www.damarhastaliklari.gen.tr/damar-daralmasi.html